FIXIÉPÍTÉS

Egy fixiépítés menete pontról, pontra.

Friss topikok

  • Szász Zoltán: hello,a single speed az ugyanaz mint egy fixie,nem ? olyan hogyha hatra huzod a pedalt akkor fekez... (2013.06.28. 22:14) Mégegy fecske...
  • rafinator: szia! ráköptem, és egy sima ronggyal dörzsölgettem unalmas perceimben :D (2011.06.14. 14:32) kis kárpótlás :-)
  • VelociRaptor: @rafinator: köszi úgy lesz (2010.04.21. 16:26) kész (?!) a váz...
  • doncus: Azt szeretném kérdezni, hogy milyen hosszú középcsapágyat használsz shimano exage – miche agy komb... (2009.11.08. 14:35) Gyűjtögetés...
  • nincsértelme: Gratula a zsákhoz, már nekem is van, csak a lakattartót furcsállom, mert ugyanilyen lakatom van va... (2009.06.21. 09:41) hab a tortán...

Linkblog

délutáni szerelgetés

2009.05.28. 00:23 | rafinator | 2 komment

Nekiestem a féknek, a kormánynak; majd felraktam a hatjóművet is, meg a láncot.

 

 

 

 

 

 

behúztam a bowdent (bowdenházat telefújtam WD-40-el, hogy könnyen mozogjon benne a cuccos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

majd betekertem a kormányom egyik felét, és felraktam a fékkart, a bowdenházat szigszalaggal és japánbilinccsel erősítettem a kormányhoz)

 

 

 

 

majd azt is betekertem (először marha randa lett, de úgy csináltam, hogy a kis ragasztócsík félig az előző fordulatot érje, félig a kormányt)

 

 

 

 

 

A hajtás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szemmel benéztem, hogy kb. hol jó a láncvonal, majd lemértem, hogy legalább milyen távol kell lennie a hajtóműnek, hogy a lánctányércsavarok ne érjenek a vázba - 5mm. Ezenáltal 2-2 centit csúszik fel a hajtóműbe a tengely, ígyhát kb. a 110es monoblokk lesz a nyerő megoldás

 

 első körben egy Shimano BB-UN26-ost vettem. nem volt drága, remélem nem megy széjjel az első körben. ha meg igen, akkor marad az örökéletű, hagyományos középcsapi amit csak zsírozi kell :P (68-as csapiházba, angol menetes - faviba ilyen kell, 110-es tengelyhossz)

 

 

 

 

 

 

navajon miből van? MŰANYAG! ***kicsit bizalmatlan voltam vele***

 

 

 

 

 

 

havernak maradt még bontásból, ígyhát elkértem a fémből lévőt

 

 

 

 

 

 

a monoblokk-behajtó

 

 

 

 

 

 

 

 

zsírt nem sajnáltam

 

 

 

 

 

 

behajtottam

 

 

 

 

 

 

 

 

majd a "protézist" is következhetett

 

 

 

 

 

 ezekkel a csavarok húzzák rá a hajtóművet és a hajtókart a blokkra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

felraktam mindkét oldalt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

majd összeraktam a láncot is... szerencsére patentszemes, nem kellett vele sokat szarakodni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

az eredmény

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eddigi költségek: 80700 + jó sok sör havernak a szerszámért :D

A bejegyzés trackback címe:

https://epitemafixim.blog.hu/api/trackback/id/tr191148031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.wackor. 2009.05.28. 09:18:10

a muanyag csesze egyaltalan nem problema, igazabol a hajtasoladli terheles szamit. mostanaban sok monoblok keszul muanyaggal. egy kicsit meg jo is amugy, mivel a muanyag menete kicsit szorulni szokott a kcs hazban igy tutira nem enged el.

rafinator 2009.05.28. 16:35:08

@.wackor.: hali wackor! köszi az infót, kicsit azért furcsállottam, hogy pont ilyen helyen egy mit keres egy műanyagdarab. ...de most már tudom! :-)
süti beállítások módosítása