FIXIÉPÍTÉS

Egy fixiépítés menete pontról, pontra.

Friss topikok

  • Szász Zoltán: hello,a single speed az ugyanaz mint egy fixie,nem ? olyan hogyha hatra huzod a pedalt akkor fekez... (2013.06.28. 22:14) Mégegy fecske...
  • rafinator: szia! ráköptem, és egy sima ronggyal dörzsölgettem unalmas perceimben :D (2011.06.14. 14:32) kis kárpótlás :-)
  • VelociRaptor: @rafinator: köszi úgy lesz (2010.04.21. 16:26) kész (?!) a váz...
  • doncus: Azt szeretném kérdezni, hogy milyen hosszú középcsapágyat használsz shimano exage – miche agy komb... (2009.11.08. 14:35) Gyűjtögetés...
  • nincsértelme: Gratula a zsákhoz, már nekem is van, csak a lakattartót furcsállom, mert ugyanilyen lakatom van va... (2009.06.21. 09:41) hab a tortán...

Linkblog

Szerelgessünk!

2009.06.06. 19:19 | KiCsi | Szólj hozzá!

Hamár még nem fixi legalább egy dögös single speed gépet csináljunk belőle. Csapágyakra is ráfér egy kis felújítás hát essünk neki. Elöszöris kivettem a kerekeket,  és le a hátsó fogaskeréksort. Menetes racsni, ehhez egy speciális racsni leszedő kulcs valamint egy T kulcs vagy 29 es villáskulcs kell.

 

 

 

 

 

 

 

Racsnileszedő

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

T kulcs 

 

  

 

 

 

A legtöbb menetes racsni 2 vagy 3 fő részből áll, van egy belső része, ezen vannak a kilincsek, ami által a racsni működik illetve ezt csavarjuk rá az agyra. Ezen található 2 darab fix kónusz. Van egy külső, kazetta része, erre jön rá a harmadik rész, a fogaskeréksor. A 2 fő részbőlálló racsniknál az utóbb említett 2 rész egybe van dolgozva, mivel a fogaskerekeket préselik rá, ezek nem alakíthatók egy sebességesre.

 

 

  

A belső rész 

 

  

 

 

 

 

 

Préselt fogaskerekes. Az enyémen ilyen volt így ezt lecseréltem egy régebbi bontásból származó kazettás rendszerűre.

 

 

  

 

 

Erre cseréltem. Mint látható ezen egy kontra anya mögött találhatóak a fogaskerekek. Ezt pár hézagolóval könnyen egysebességesre lehet alakítani, ám csak a második fogaskerékkel működikjól, vagy vékonyabb távtartókkal, különben ledobja a láncot.

 

 

 

 

 

  

 

 

Kilincsek. Ezek akadnak be a külső részen lévő fogakba.

 

 

 

 

 

Csapágygolyók, vigyázzunk, hogy ne hagyjunk el belőlük mert gyárilag is eggyel kevesbbet tesznek bele a könnyebb racsnizás érdekében.

 

 

 

A szétszedéshez körmöskulcs kell - elvileg - , de megoldható egy csavarhúzó illetve kalapács segítségével is.

Majd miután ezzel elkészültem megpróbáltam kiegyenesíteni a hátsóféket. Ez nemjött össze, az öntvény engedett és eltört. Sebaj amúgyse fogott, leis szedtem.

Az eddigi hosszabb, 30-40km-es tekerések alkalmával kiderült számomra, hogy csapágyat kéne cserélni ezért vettem bele golyóskosarat. Auchan-ban kb. 70ft/db

 

 

 

A golyóskosarak.

 

 

 

 

 

 

Késöbb mint kiderült ez felesleges volt. Szétszedtem az agyat és csodák csodájára barna műszerolajat, hibátlan golyóskosarat és szinte új kónuszt találtambenne a várt por, sár és ripityomra tört golyók helyett. Mindenesetre kicsieréltem és kapott szilikonos zsírt, valamint beállítottam ideális futásra. Ez nem nagy mutatvány, csupán egy 17es villáskulcs kell a kónusz kontraanyához illetve egy 15-ös kónuszkulcs. Ez annyiból más hogy sokkal vékonyabb mint egy általános villáskulcs így akár egy vékonyra köszörült villáskulcs is megteszi. A tökéletes beállításhoz már csak némi türelem kell. Majd ha a hátsó kész, ismétlés az elsőnél.

Ezek után a második tapasztalatomat valósítottam meg. Névszerint, hogy a 640mm széles kormány túl széles az országútira. Ígyhát nekiestem a jólismert fémfűrésszel és megrövidítettem, 48cm széles lett. Valamint lecseréltem a fékkart is de az alap 3ujjas fékkar túl hosszúnak bizonyult így rámértem 2 ujjam majd kis hajlítgatás után lefűrészeltem tökéletes hosszúságúra és simára reszeltem és csiszoltam az egészet.  

 

 

 

A fékkar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a végeredmény rövid fékkarral ésrövid kormánnyal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Végszóként: Végleg eldöntöttem a Ruszkiból építem a fixim, ugyanis gyönyörűek a muffok rajta.

 

 

 

 

Címkék: kormány kulcs t speed kerék fixi csere lánc single fék ruszki csapágy szereles racsni villáskulcs menetes

A bejegyzés trackback címe:

https://epitemafixim.blog.hu/api/trackback/id/tr791167880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása